23.11.11

Ganyang samanya!

"Tak peduli apa orang nak kata, Tak peduli walau bukan bukan juara, Kami bangga jadi anak Malaysia, Kami rela mati pertahankannya, Oh oh oh ooh...Oh oh oh ooh.... Bersama selamanya!!!"

Aku adalah antara ribuan penyokong Harimau Malaya yang turut bersorak sehingga serak malam keramat 21 November bila masa harimau-harimau muda itu menundukkan keangkuhan sang garuda di laman mereka sendiri. Bergegar juga kedai mamak di Ampang itu dengan hentakan kaki dan siulan kami. Rata-rata yang menonton semua menyarungkan jersi Team Malaysia; tak kira apa keturunan, warna atau agama.

Sebenarnya aku bukan peduli sangat dengan sukan. Dinding FB rakan-rakanku penuh dengan coretan penyokong Manchester United, Arsenal, Liverpool (nyaris aku dibelasah Ah Tech bila aku panggil kelab kesayangannya itu Kolam Hati) dan apa-apa lagi kelab bola sepak; dinding FBku penuh dengan jenaka lucah yang aku curi dari Internet. Tapi kebangkitan Harimau Malaya ini menaikkan semangatku untuk ambil peduli; walaupun hanya satu sukan dan satu pasukan.

Ayuh, Harimau Malaya! Ganyang Syria dan tumpaskan satu lagi halangan untuk kita mara ke Sukan Olimpik!

2 ulasan:

  1. Hehehe ... thanks. Now that I have a bit more of breathing space, perhaps I can update this more often.

    A little sad that we lost to Syria, but the boys gave their best, and that's all that we can ask for.

    BalasPadam

Tokok-tambah